The Duel: Test Drive 2
BaBo94 2008.08.29. 11:34
Ez a sorozat 24(!) év alatt 15 részt él/élt meg. Jövőre pedig jön a 16. A TD2 1 olyan 1986-os játék amivel még ma is(!) játszom! Igaz a nagymamám gépén ami egy 1989-1991-es konfigurácio. Nos ezért... Viszont az előnye, hogy még mindig szórakaztat!
Az 1984-es év meghozta a videójátékok 1. igazán nagy autóverseny játékát. Ez volt a Test Drive. Korábban még a kategória közelébe senki se volt. A játék Amiga konzolra jött ki először, majd 1987-ben már Northon Commanderre (a MS-DOS és a Windows elődje). A játék 2,9 MB-os volt. Ma ez megfelel 1... hmm... 1 kisebb progi installernek. A TD 2 1986-ban (és már MS-DOS-on '89-ben) már 3,8 MB volt. Ez már megfelel 1 kisebb MP3-nak. Nos itt én azt járom körül, hogy mi is van ebben a bő 4 MB-ban.
Fejlődéstörténet:
A sorozat folytatódott 1990-ben a 3-el. Ez már '93-ban jött Windows 1.0-ra. 1994-ben jött a 4, 97-ben 5, 99-ben a 6. Itt megszakadt a számozás. A TD: Le Mans még 99-ben jött, de már a 2000-es szezont dolgozta fel. Aztán ott az érdekes sorozat a V-Rally 1-2, ami volt NFS és TD is. Ma már csak V-Rally-nak hívjuk. A TD: Overdrive 2002-es játék, már inkább az új trendet követte. Ahogy a 2004-es Eve of Destruction. A '06-os Unlimited végül olyan nagy mértékben leigázta a közönséget, hogy jövőre jön a következő epizód. Itt valami varázslatos grafikával megáldva, komplettül bejárhattuk a Hawai szigetek szépségét. A TD-nek volt még 1 olyan sorozata ami több részt élt meg. Az Off Road 1 '97-ben, a 2 évre rá és a 3 pedig arra is rátett 1 évet. Az utolsó még említésre méltó TD pedig a 2001-es Wide Open, ami ezt a sorozatot lezárta. A Le Mansból 2001, 2002 és 2003-ban eltűnt a TD név, de azokat is TD-nek veszik. No de térjünk vissza a (jövőbe? (bocs de az a kedvenc filmem)) 1984-be, (vagy '89 kinek, hogy tetszik) a TD2-höz. Bár mivel DOS alatt teszteltem így én a '89-es verzióról beszélek. Nem tudom van-e bennük különbség... azon kívül, hogy 3 kiadásban jelent meg.
Adatok:
Fejlesztő: Distinctive Software
Kiadó: Accolade
Megjelent: 1. verzió: 1986 (Amiga, C64)
2. verzió: 1987 (Atari, SNES)
3. verzió: 1989 (MS-DOS (ugye ez a PC), ZX Spectrum)
(csak a lényegesebb konzolok vannak feltüntetve)
Mód: Csak 1 játékos
Kategória: Autóverseny
Konkurencia és előd:
A TD1 igazi sikere abban rejlett, hogy valami újat mutatott. Volt 1-2 autós játék már ekkor, de nem ez volt a fő profilja. Miről beszélek? Arról, hogy nem kötött pályán, hanem utcán zajlik a verseny. Igaz az 1. sikere nem abban volt, hogy rendőrök is vannak a realitás szintjén (de azt ki lehetett kapcsolni, így 1 árkád játékot kaptunk), hanem abban, hogy az országútun a forgalomnak nekimenve törhettük össze álomautonkat. A 2 ott bukott meg, hogy a rendőröket ezúttal nem tudjuk "hatástalanítani". Bizony! Tessék vigyázni! A konkorenciát a '86-os Outrun jelentette, hol külső nézetből láthattuk Ferrari Testarossa tipusú járgányunkat 1 bögyös szőkével az anyős ülésen. Itt csak a sebesség volt a cél nem más. Se törés se rendőr, viszont külső nézet. Sikeres lett, bár PC-re csak a 20 évés évfordulóból adtak ki 1 részt. A többi XBOX-on virít.
Na de most már tényleg rátérek a játékra:
Ez + az x azzal - amaz =:
Szerpentin és főútak (sztrádák) + rendőrök x sportkocsik = Test Drive 2
Porsche szerelem, szálguldás
A játékmenet nagyából ennyi: választasz kocsit, könyezetet, elllenfelet és beállítod a nehézséget. Ezeket kivesézzük. "Választasz kocsit". 14 benzin fogyasztó, drága álomautó áll rendelkezésünkre. Eleinte csak 5, aztán a sorrend a következő: + 1, +1, +2, +1 +4. Az autók nem másak:
Alap: Corvette ZR1, Ferrari Testarossa (mivel ez lett a legsikerebb, ezért szól az Outrun külön róla), Lamborghini Countach, Lotus Turbo Esprit (1988 modell, PC exkluzív), Porsche 930. A következő adag: Lamborghini Diablo. Itt kitér a játék az egyetlen tuningolt autójára (2. +1) a Ruf tuning cég Twin Turbo-jára. Ami 1 930-as Porcshe, tuningolva. Itt elérünk a játék feléhez, ami miatt 2 kocsit kapunk: Porsche 959-et és 1 Ferrari F40-et. A tuningautó a 959 és a 930 közösen. Ebből az autóból, mindössz 130 darab készül! Ez alatt azt értem, hogy a 2 autó adatai együtt. Magyarul ahol az egyik jobb a másik rosszabb, a jobbat hozza át. A játéknak ez 1 igen nehéz része. Majd az Exoticet a következő 2 db. zárja: Ferrari F40,
Lamborghini Diablo.A 2. verzióban a 959-et és a Diablot fordítva kapjuk. Az Exotic és a Tuner kategória után megnyílik a Muscle kategória is (innen jöttek az alapok a NFS: Carbon osztályozásához, ahol pont így szerepelt a 3 kategória a kicsit másképp, de arra a NFS cikkben térnék ki). Az izomautóknál kezdetben 1-et kapunk meg, majd (kb. 65%-nál járunk) 100%-nál kapjuk a többit. Amit 1.-nek kapunk: Camaro C.O.P.O. 9560 ZL-1. Bizony! Itt még a Camaro és a Corvette gyár külön volt, de Chevy tulajdonában. A COPO-ból 560 készült 1969-ben! Majd amit a végén kapunk az a:
Corvette Stingray (1963), Dodge Charger Daytona (1969), Mustang Shelby GT500 Cobra (1968), Pontiac GTO (1967). Végül a kiegészítőben még 1 Chargert, Stingrayt, GTO-T, 2 Mustangot kaptunk volna ha kijön a "Muscle 4ever" nevű kieg.
Hogy idézzek 1 ismert számból a Route 66-ból (1. vsz.):
"Well if you ever plan to motor west
Just take my way that's the highway that's the best
Get your kicks on Route 66"
(ezt dolgozták fel a Verdák című Pixaros filmben)
Hogyan jön ide a 66-os út? Nos úgy, hogy ott is mehetünk. De Hollandia, Németország, Svájc, Olaszország, Franciaország és Spanyolország hegyein, sivatagjain, mezein és a városba benyúló sztárdáikon tudunk menni. Az USA 66-os útján kívül (ami úgy Kalifornia) mehetünk még Nevada sivatagjában (nagy ötlet, hogy a benzinkút mögött látszik az 51-es körzet és felette 4 UFO), LA és San Francisco összekötő autópályáján (indulsz a Hollywood feliratnál és célbaérsz a Golden Gate hídon) ami az utolsó pálya a játékban és ezt 3 benzinkúttal kell végigvinned. Nekem ez a pálya majdnem sikerült (kifogyott a benzin a Golden Gate előtt...). Ezen kívül Seattle, NYC, Whasington DC., Chicago, Detroit, Indyanapolis, Philadelphia, Long Island és a kihagyhatatlan Florida is megjelenik. No nem egyenként, csak érinteni fogjuk őket. USA jobban meglett csinálva, de az EU-i pályáknak más a hangulatuk. Ez nagy 5-ös, ugyanis akkori időben még ehhez hasonló nem volt! Az 56 pálya mind.mind más! Viszont hiányolom Ázsiát, min autóból, mind pedig pályákból. A TD3-ban már az is megjelent, tudtommal.
Szabad ország, szabad döntések és kellemetlen büntetések
Bár a pályáknak nincs neve (de azért ugye fel lehet ismerni hol szálguldunk), a rendőrautóknál kideríthető, hogy USAban vagy Európában vagyunk-e. Képzeljétek el, hogy 1 kocsiban van valami "trafipax detektor" és jelez, ha van a közelben rendőr. Eleinte az ottani lassításokkal is nyerhető a verseny, de késöbb már ott is 280-al kell elmenni. Ha magasabban vagyunk, mint 300 nem fognak nagyon üldözni és rászállnak az ellenfelünkre. De a 300 feletti tempót szinte lehetetlen elérni. Ha elkezdett üldözni a rend éber őre akkor szirénát hallun és nagyon könnyen eltud kapni már a legelején. Nagyon vigyázzunk tehát velük, hisz a büntetések a következők: elveszik az autonkat, a játékban a pénzünket csökkentik vagy elvisznek. Ebből a 3 lehetőségből csak 1 van amivel meguszhatjuk a verseny elvesztését, de addig mindenképp feltartanak, hogy a gép leelőzönn. Ez nagyon sokszor tud kellemetlenül érinteni és itt lehet az a pont ahol abbahagyuk a realítás miatt a játékot. Ez nem tette sikeressé.
Tankoltál? Neem, akkor ezt kihasználom! - az ellenfeled
A rendörökön kívül a másik nagy durranása a játéknak a benzin fogyása és a gumik kopása volt. Ha elkezd kopni a gumi akkor elkezdünk jobvban csúszni. Gumikopást előidézhet: füvön és egyéb nem az úton eltöltött idő. A gumik alapesetben pedig 15 percenként teljesen elkopnak. A benzinkútnál tudunk cserélni. A benzinkút voltaképp a checkpoint a játékban. Nem kötelező belemenni (ill a leáló sávba menni amikor közelededik), de mindenképpen érdemes és hasznos. A benzin úgy fogy, hogy 1 benzinkutat kihagyhatunk, de akkor meg ott a gumi gondja. Ott ellenfeleink is megpihennek. A késői játékon már itt sem lesz aranyéletünk. Gondolom ezt nem kell lefordítanom, nehézségi fokok minden játékban vannak. Hamár nehézségi fokok. Van a menüből elérhetően 1 mércs ami a szokott zöld-sárga-piros rendszeren van. A zöldnél látunk 1 kisgyereket, a pirosnál 1 rendes versenyzőt. Az 1984-es verzióban a sárgánál van a versenyző, pirosnál pedig 1 "kiöregedett" (4 kupa mellette) versenyzőt találunk. Ha valaki "piros szinten" viszi ki a játékot, annak már a felénél nagy godjai lesznek. Én narancssárgán jutottam el az utolsó pályáig. Erről a benzinkúti statisztikák árulkodnak. Ott ugyanis az adott pálya rekordjait (minden szinten külön!) és mostani eredményünket is megkaphatjuk.
Optikai csalódás a hangversenyen
A fejezet cím a hangokra és a grafikára utal. Bizony! Akkoriban még erősen a PC Speaker idejét jártuk, amikor ez eljött hozzénk világbajnok hangjaival. A hangkártyákat teljesen kihasználta, de megmaradt a a PC hangszóró is, mert akkor a hangkártya még nem volt divat. 1 ideig ezt a játékot mondták a legjobb hangúnak, a zenéről nem is beszélva. Igaz, csak 1 van, de az valami... még most is dúdolgatom! A PC Speakert is jól kihasználja, mert pl. a szirénát és az ütközési hangot a beépített "hangszóró" is reálisan visszadja. A zene meg itt is tökély! Amit a PC-s hangba beleadtak, azt visszakaptuk a grafikánál. A játék számos helyen 2 címet kapott: "A legjobb PC hang 1989" és a "Az év legrosszabb konzolról átkonvertált grafikája". Bizony, ez nagy optikai csalódás a hangversenyen. 1986-ban konzolon még nagyon jó is volt a grafika, 3 évre rá viszont ugyanaz a grafika (PC-n az eredeti konzol grafika!), kissé már elavult. Főleg, mert ott volt a Stunts 1 évvel elötte, ami megmutatta azt, hogy miképp is kéne kinéznie 1 "mai" autós és nem csak autós, 1 "mai" játéknak. Bár a kocsiban ültünk, az ismétlésen már 3-D is szerepelt, több nézetből! Ez volt az 1. teljesen 3-D-s játék! Az 1990-es TD 3 PC-n 1993-ban szebben jelent meg. Viszont ott már voltak emulátorok s néhány lelkes rajongó azt át is írta kompletten PC-re, meg is kapták a büntijüket. Az a verzió is jó volt de a 93-as PC visszavágott a Stuntsnak. Aztán a Stunts 1.3 még azévben (azzal játszottam sokat, a 88-as és a 90-es nem volt a kezeim között, igaz a 88-as konzolos!) visszaszerezte a címet. Erre jött az 1. igazi grafikai patch (javítás) a játékok történelmében, 94 elején. 94 közepén az EA felújította a Stuntsot és 4-D Racing néven megint az élre tört. Akkor már volt nekik 1 üdvöskéjük, az NFS. 95-ben az vetett véget az 1. igazi grafikai háborún, ami többé kevésbbé még ma is tart, csak a címek mások. A TD próbálkozott, 99-ig bírta tartani az NFS-sel a lépést, aztán 2000-ben az NFS új alapokra helyezte a játékok grafikáját. Innentől, mindmáig az NFS a legszebb autós játék, igaz egyre több a kihívó is. Na de térjünk vissza a tesztalanyunkhoz.
|