BilliardVideoHungary – MAGYAR NYELVŰ snooker-, pool- és karambolvideók letöltése
Menü
 
Letöltési Segédlet
 
Snooker videók magyarul
 
Snooker videók más nyelven
 
Pool videók magyarul
 
Pool videók más nyelven
 
Karambol videók magyarul
 
Videók magyarokról magyarul
 
Videók magyarokról más nyeven
 
Trükk/Mülökések magyarul
 
Promok reklámok, ajánlók
 
Vicces videók
 
Best of-ok, momentumok, lökések
 
Emlékvideók :,(
 
Oktatófilmek - HAMAROSAN!!!
 
Dokumentumfilmek
 
Retro videók
 
Egész estés biliárdos filmek!
 
Hírlevél - Ha akarod figyelni feltöltéseinket!
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Szavazz!
Lezárt szavazások
 
Videójáték rovat
Videójáték rovat : A mai piacon talán egyedül van az arcade autós játékok között: Ez a TrackMania sorozat

A mai piacon talán egyedül van az arcade autós játékok között: Ez a TrackMania sorozat

BaBo94  2008.07.28. 17:08

2003 óta 8 résznél tart. Erröl a kevésbé ismert játék sorozat itt olvashattok bővebben. (BEFEJEZVE!!! (2008. 08. 29)

Amikor az EA 2003-ban az NFS sorozatot, az Underground résszel az arcade piacról inkább a szimulátor (annyira azért nem kell azt a jelzőt komolyan venni) piac pályája felé vitte, egyed uralkodó nélkül maradt az arcade autós piac. Ezt kihasználva a Nadeo elkészítette a saját arcade autóversenyét: ez a TrackMania...

 Ma ez a sorozat, ha a kiegészítőket is számítjuk 8+1 résznél tart. A Nations, a Nations Forever, a United és a United Forever online részével több millióan játszanak. A Nations online pont gyűjtős részének ranglistáján a Magyarok a 2.-tól a 17.-ig mozognak, stabilan. (érthető a Francia dominancia, lévén Francia játék)

Ez + az x azzal - amaz =:
Stunts + pályaszerkeztő x hatalmas sebesség érzet = TrackMania sorozat

Mielőtt a TM-re térnék 1 kis történelem:

Nem tudom ki játszott az 1988-as Stunts játékkal. Nekem kb. másfél éves koromban az 1. számítógépes játék volt ami a kezeim közé került. A játékmenet nagyjából annyiból állt, hogy választottál pályát (kb. 300 közül) és kocsit (akkori szupergépek és a Lamborghini terepjárója), mentél aztán megpróbáltad túlélni a 300 bevett hajtűkanyart ami után valami Hot Wheels-es hurkot kellet megcsinálnod. Na, az aztán nem volt könnyű! Ha meguntad a megannyi pályát csinálhattál te is, abból a szerkesztőből, amit a fejlesztők használtak. A C64 verzíó után a grafikailag kicsit felujjitott 1993-as PC verzíót a rókabőr újra lehúzásának tartották. Én mégis ezzel játszottam.

A Stunts uralma mégis véget ért - bár nem az 1. rész - az 1997-ben megjelenő Need For Speed 2-vel. Az 1. résznél csak a rendőrökkel volt gond ezért megmaradt a "csak" sérülést bemutató Stunts az uralkodó. Az EA emiatt a 2.-ból kihagyta a rendőröket. Olyan sikert aratott ami miatt még SE (Special Edition) változatot is ki kellett adniuk. Főleg grafikailag és sebesség érzetben verte a Stunts-ot. A 3. résznél megpróbálták a rendőröket újra.  A NFS 3: Hot Pursit szép sikert aratott, de SE nem kellet belőle. Ha meg zavartak a rendőrök kikapcsoltad őket, esetleg te üldözted a szabálysértőket.  A Stunts elötti 1986-os Test Drive 2 szintén a zsarukon bukott meg. A '84-es 1. részben nem volt, sikkerel is zárt.  A 4. NFS a High Stakes csupán csak hozzárakott a 3. részhez kocsikat, pályákat. Meg is bukott. Megpróbáltak 1 szimulátort.  A Porsche 2000 sikeres lett. Jó szimulátor rész volt benne, de hozta a szokott NFS hangulatot. Ekkor a Hot Pursit 2, az utolsó arcade a sorozatban, kevesebb jó szót kapott, mint az előd a HP 1.  Az EA Games átadta a munkát az EA Black Box-nak aki szimulátort próbált csinálni a sorozatból. Tavaly a Pro Street megmutatta a törésmodelt. Itt eldőlt a dolog: ez már szimuláció...

 Ami a Stuntsban volt és az arcade NFS-ekben nem az a pályaszerkeztő. Ezt próbálta a HP 1 idejében "pótolni" az Acclaim. Az 1999-es esztendő hozta meg a Re-Volt c. játékot. Ezzel a játékkal én még ma is játszok néha, de a nagy közönség hamar elfelejtette a kis távírányitós autokat. Nem lett 2 de annyira az alap ötlet nem volt rossz, hogy klónokat nem csináltak. Vagy 3 klón készült amik közül, csak a 2003-as RC Cars ért el kb. annyi sikert, mint a "stílus robbantó".

 Az NFS dominancia alatt nagyon sok gyenge próbálkozás született. A TM a jelenben a FlatOut sorozattal versenyzik. Gyakorlatilag itt azzal van az arcade, hogy zúzhatod a kocsid, de úgy, hogy csavarokra! Ennek a 2. részéről a partner oldalunk 1-ik szerkeztője, Worm tudna sokat írni. Lehet, hogy megkérem rá... A FlatOut alapvetően az 1999-es Acclaim játék a Derby kicsi, de ütős sikerén felbuzdulva, 5 évre rá, 2003-ban 1 ugyan olyan roncsderbis játékot próbált kínálni. Ma ez már több, mint 1 sima roncsderbis játék, de a 3 rész és az 1 év lemaradás kevés a TM mostani uralmának felülmúlásához. Sikerben, dicséretben és fogattatásban meghaladja azt a szintet, mint a TM, de a játékosok száma inkább számít. A TM pl. 2 teljesen ingyenes játékával hozza a rajongókat, ráadásul a 4 online is játszható részből 2 az ingyenes. Hol fog versenyezni a FlatOut, azzal a játékkal ahol már csak az ingyenes részek online részével - együttvéve  persze - nagyából 1,8 millió Magyar játszik? Ha a Magyar mércét nézzük itt biztos nagyobb a sikere a TM-nek, mint a FO-nak.

És akkor jöjjön a cikk főbb része, tehát a TM gyakorlati bemutatása.

Neked Kell A Sebesség (KAS), de nem árkád? (You Need For Speed (NFS), but no arcade?) Nekem nem!!!

2002-ben az EA az NFS:HP2 után odaadta az írányítást az EA Black Box Canada részlegnek az NFS sorsát. Amikor 2003 elején lerántották a leplet, az Undergound kérdéses szimulátor részeiről, (a drift a csúszást szimuláló rész és a drag kézi váltójánál lévő szimuláció (elötte NFS-ban soha nem volt kézi váltó!) volt a kédéses rész) 1 Francia kis csapat embereinek felcsillant a szemük. 1 kérdést tettek fel: ha az Underground szimulátor akkor hol lesz 1 jó arcade játék? Már korábban felvetették az ötletet a Stunts "újra csinálására". 2003-ban az E3-on bejelentették TrackMania: The Track Builder Game néven, de vártak. Jött 2 kép is! Az egyik a pályaszerkeztőből a másik pedig a béta rally környezetből. Megjelent Okt. 24-én a NFS:U. Közben nem hallatott magáról az "új Stunts". Sokan temették... de az EA a NFS:U-val átmenetet képzett az arcade és a szimulátor műfaj között. Az okt. 25.-dec. 17. közti időszak a TM: Original-nak kedvezett. Már itt lehetett sejteni, hogy több TM játék lesz, mert original=eredeti, alap. Okt. 26-án bejeletették az új címet, okt. 27-én a hivatalos megjelenést, okt 28-án jött az 1. és az idő rövidsége miatt az utolsó hivatalos trailer. Az 1. nem béta kép tehát a 3. is azon a napon esett le. Nov. 3-án megjött a hivatalos logó a trailer-en kívül. (a cikk képe) A novemberi játék újságok nem bírták az infókat amik nov. közepén jöttek. A lapzárták után jött a béta verzió, nov. 27-én. Az idő rövidsége miatt nem volt külön béta és rendes teszt, de a rendes tesztek is csak 2004-ben jöttek. A mikulás hozta a demót, hisz az GMT 0 szerint dec. 6 03:30-kor került a hivatalos oldalra. Kevesen érdekelték (394-an töltötték le a demot), de a pályákat a világ legnagyobb pálya megosztós portálára 2005 dec. 25-én 1 "karácsony csomag" formájába feltöltötték. Az oldal 2004 nyarától megy. Ma több 100 ezer pálya van feltöltve. (nagy részenként kb. több 10 ezer) A pláne az az, hogy a legújabb TM az United Forever mindet képes befogadni! Erről majd késöbb. Az oldal itt érhető utol:
http://www.tm-exchange.com/
2003 DECEMBER 18-án pedig MEGJELENT az 1. TM, az ORIGINAL!!! Akkor igen bugdet volt, de a Nadeonak lett még 1 esélye: Az Underground olyan sikert aratott, hogy 2004-ben jöhetett az U2. Onnantól pedig nem volt megállás a szimuláció fele. Ezt nagyon ki kellett használnia a Nadeonak. Ki is használta, igen nagy sikerrel! De kanyarodjunk vissza a TM:O-hoz.

TM:O = Stunts 2?

TM:O - TrackMania: Original. 
Ez + az x azzal - amaz =:
Stunts - rossz grafika + sebesség x 3 környezet = TM:O

Hol is kezdjem... Nagyon sokan a Stunts közvetlen, 15 évvel késöbbi folytatásának tartották. Amikor viszont 2006 elején jött a Ultimate Stunts, mint közvetlen folytatás, már TM-t mondtak az emberek. 2001-ben volt 1 fejlesztés alatt csődbe ment Stunts 2 projekt, a pénz volt az oka mindennek. (Kár érte. Ilyenről se hallun minden nap: elfogy a pénz a fejlesztés közben) Ha az lett volna tán TM nem lett volna 1 se, hanem az a sorozat folytatódott volna tovább. A 2. lehet, hogy sikeres lett volna a régi sikereken élve. Főleg, mert abban az évben nem volt NFS. A TM:O sikere, bizony a Stunts sikerében keresendő. Főleg, mert ez jobb grafikát adott! (hogy nézett volna ki 1 1993-as grafika?) A játékmenet ugyan az volt, mint a Stunts, csak törés nélkül. Viszont a kocsi-pálya kombináció nincs. (gondolok arra, hogy a pályára nem lehet szabadon kocsit választani) Ott liszencelt kocsik voltak, de csak 1 elég csúnya környezet, amit lehetett faluvá, várossá, tengerparttá, hegységgé, erdővé és mezővé alakítani, ami szép volt, de az élvezetes pályák változatosak voltak. Pl.: erdőből felmegy a hegyre. Ezt a NFS sorozat is használta az 1-6 részig, az arcade részekben. Itt ez nincs, cserébe kapunk 3 nagyon szép környezetet, de a TM:O elemeiből nem sokat lehet velük kezdeni, átalakítás terén... A 3 környezet a már említett Rally ahol 1 Renault Clio-ra hajlamozó rally kocsit kapunk és 1 erdős, mezős, dombos környezetet. A 2. a Desert, azaz sivatag. Itt 1 amerikai sivatagot kapunk, 1 amerikai izomautóval. Ezt a környezetet szikláshegységre is átalakíthathatjuk. A 3. környezet pedig a Snow, azaz, Hó nevet kapta. A bétában ez valszeg Alpine, a sivatag pedig Speed lett volna. (alpok, sebesség) Ezt a játék filejaiból lehet kikövetkeztetni. Végülis a sivatagban a leggyorsabb a kocsi, érthető a speed kezdet . A Hó-ban kapunk 1 terepjárót, ami havas, hegyes, kinai környezetben van. A Clio célzás érthető hisz Francia a játék.

A grafika elment, bár nem volt csúcs tehát azért gondoltak a nem "erőművek" kategóriájú gépekre is. Lehetett volna jobb, de akkor még csak bugdet játék volt... A hangok minden környezetben más és persze eltalált. Ha levesszük a szerkeztőből a zenét (file kihelyezes nélkül nem megy!) olyan mintha ott lennénk. Ezt nem fejtem ki részletesen, mindenki tudja mire gondolok. A zenéket az igen ismeretlen DOo szolgátatja. A TM játékokat ők kisérik a Sunrise-on kívül. A sivatagban country rock szól, a rallynál lágy reggie féleség és valami "world music" szaga is van a dolognak... Kicsit meghatározhatatlan. Az alpokban pedig sima rock, némi kínai zene beütéssel ill. a szerkesztőben rendes távol-keleti, kínai zene szól.

Az ám, a szerkesztő!!! Hóhó! Na szóval a szerkesztő lett a fő erőssége a játéknak. Ott aztán órákat is eltöthetünk, akár 1db pálya megszerkesztésével! Legalább 200 elem van együttvéve! De persze ennek van 1 ára. A szerkesztő itt bukott meg, de szenecse csak az O-ban van ez. Na szóval arról van itt szó, hogy a pályaelemek pénzbe kerülnek. Persze nem igaziba! Ezek a TrackMania Choppers-ek akkor gyűlnek ha csinálunk az alap pályákból éremre menő időket. Az, hogy végigmentünk (túléltük) azért 1 TMC jár. A bronzér 3, az ezüstér 5, az aranyért 10 és a platinumért, ami voltaképp a pálya szerkesztőjénél (fejlesztő!) jobbat futunk, azért 15 TMC a jutalom. A pályákat 15-en szekeztették. De a pályaneveken nem nagyon tanakodtak. A betűtől J betűig vannak a pályák. A-C: könnyű környezet bemutató pályák, bronzzal tovább megyünk. D-F: közepes, de a ezüsttel még tovább enged. G-I: ez a nehéz fokozat ami, mint eddig 3x9 pályát rejt, már arany kell a továbbjutáshoz. Először mindig az Alpokat, aztán a sivatagot és végül a rally-t kapjuk meg. Az utolsó J szinten, (tán extrém szintnek lehet mondani) már platinum kell, de ha a sivatagon túl vagyunk akkor már a hó és a rally környezet extrém pályái nem jelenhetnek nagyobb akadályt, ott ugyanis ez a sorrend. A-1, B-2, C-3, D-4, E-5, F-6, G-7, H-8, I-9, J-1. Ezek mik? Ezek a pálya nevek. Minden betű 9 pályát rejt csak a J 3-at. Így ha a 84 (!) versenypálya nem elég, ott van még a Puzzle mód 30 pályája. Itt az A-könnyű (hó), B-közepes (sivatag), C-nehéz (rally) és a D az extrém, ami mind 3 környezetből 1db. Itt a Rally, Hó, Sivatag a sorrend. Ez a játék mód annyiból áll, hogy van megadott útelem, amit felhasználhatsz (lehet kanyar is, meg mi egyéb) és abból kösd össze a rajtot a checkpoint-tal és azt a céllal. A logika után a kiépített pályán még időre versenyzel, mint az alap módban... Itt az A és B elmegy bronzzal míg a C és D már ezüst a minimum. Itt nem TMC-t kapsz, hanem 1 adott árúból (véletlenszerű de nem díszítés, hanem útelem) annyi árlevonás lesz, mint amennyi TMC-t ért volna a teljesítésed verseny módban. Szerencsére ezt a piac dolgot trainnerrel el lehet tüntetni... Én így csináltam 1 csomó pályát. De alapból nagyon nagy a kihívása, ennek köszönhetően a szavatossága is!

Az írányításról még nem esett szó. Pofon egyszerű! A nyilak azok, mint autóírányítok megmaradtak. Ha elrontassz 1 pályát csak nyomsz 1 ENTER-t és már a rajtnál vagy, töltés nélkül!!! Kézifék meg ilyen hülyeségekkel nem kell törődni, mert nincs! Itt csak a szálgúldás a cél! Jelképesen törik az autó: kinyílnak amik kitudnak, betörik az üveg, leesik a visszapillantó, a lámpákat elhagyjuk a rendszámmal egyetemben és karcolódik az autó! Ezek persze csak max grafikán. Alapból csak a motorház, a csomagtartó és az ajtók nyílnak ki/fel. Állítólag a terepjárón elkezd 1 helyben forogni a pót kerék. Én nem vettem észre, igaz lehet bennem van a hiba! A szerkesztőt már nehezebb írányítani, de nem halunk bele. Főleg ha nyomunk 1 F1-et még el is mondja! Ez verseny közbe úgy működik, hogy pause (ESC) és utána F1. De ez minek azt én nem tudom! A játék opciói a launcher segítségével elérhetők. Ebbe nem mennék bele. A TM:O nagyjából ezt nyújtja. Értékeljük és utána menjünk a következő részre azaz a TM: Sunrise-ra!

A TM:O értékelése:
 Grafika (akkori szemmel):
               85%
               +: nem kell hozzá erőmű
               -: emiatt viszont a sérülésmodell nem jön teljesen
 Hangok:
               79%
               +: Nagyon oda illőek...
               -: ...de néha már unalmasak.
 Zenék:
              82%
              +: nagyon jók, hozzáillőek
               -: ha azt nézzük, hogy környezethez, akkor viszont érdekes a Hó-rock páros
 Írányítás:
                 98%
                 +: nagyon könnyű versenyben
                  -: az elején fura lesz a szekesztő
 Hangulat:
                   94%
                    +: Stunts hangulat
                    -: picit lehetett volna jobb a Hó-rock páros
 Játékmenet:
                       96%
                       +: Stunts, sebesség érzettel...
                       -: ...ami lehetett volna 1 picit jobb
 Kihívás:
              92%
              +: sok pálya és a TMC rendszer
               -: a TMC rendszer beleszól a szabad pálya szerkesztésébe
 Szavatosság:
                         89%
                         +: ha feltöröd a TMC redszert, szabad az út a pálya szekesztéshez
                          -: a TMC redszer tönkreteszi a szabad pályaszerkeztést.
Összességében: 
                              84%
                              +: összeségében jó játék
                              -: de a TMC renszer levitte a 90% fölötti értékelést...

 Írány Hawai!!!

TM:S - TrackMania: Sunrise
Ez + az x azzal - amaz =:
TM:O - TMC redszer + napsütés x nagyobb sebesség = TM:S

A Nadeo nem várta meg a véleményt, azonnal elkezdték fejleszteni a következő részt. 2 hivatalos trailer és vagy 100 hivatalos kép után (béta nélkül) kiadták a nem minden napi grafikájú TM:S demót. Már látszott az erőmű követelmény és a bugdet elhagyása. Az egész játékot kezték előröl. 2004 májusában végül megjelent. A grafika miatt még a mai gépeken is lehet szaggatna. (persze max-on). A hangoknál most nem tudták a DOo-t felkérni, hisz a fejlesztés alatt turnéztak. Kellett liszenc ami sikerült! A 3 új környezetnél 1-hez nagyon illik! A zenék között Zsolt Marx nevére lehetünk figyelmesek! Ráadásul 2 száma is benne van a Magyarnak. A szerkesztőből kikerült a zene. Itt már tényleg az az érzés, mintha ott lennék. De a TMC rendszer el lett törölve!!! Már napszakokra is lebonthatjuk pályánkat. (ami verseny módban szintén jelen van) A pályák most úgy lettek leosztva, hogy gyakorló, könnyü, közepes, nehéz és extrém. Itt is mindegyik környezetből 9-9 van. Kivétel a gyakorló és az extrém. itt mindegyik pálya elérhető az elejétől, amiknek most már nevük is van. A nehéz és az extrém pályákat természetesen érmekkel érhetjük el. Ez maradt a kihívásból, viszont a környezetekben végtelen darab volt a szerkesztőben. Szerintem a megmaradt kihívás és a szabad szerkeztő lenne az ideális. A Puzzle módon kívül jött a Stunts és a Platform. A Stunts módban az ugratós pályán kell Tony Hawk stílusban pontokat gyűjteni. Az ún. "air car control" segítségével könnyű volt. Ezzel tudtunk a levegőben forogni. A Platform módban nem az idő az ellen. A cél, hogy 1 igen szadista pályán 1 enter nélkül menjünk végig, ami nagyon nem könnyű! Itt ha elrontjuk az utolsó szabályosan érintett checkpointra tesz vissza. A SPACE-el pedig a rajtra. Az írányítás többi része megmaradt!

  A Sunrise név nem mást takar, mint 3 teljesen új környezetet. Ezek tényleg kihasználták a grafikát. A Coast 1 mediterrán part. Az autó sima sportkupé, aminek írányítása BORZALMAS!!! Bele lehet tanulni de még mindig driftelni fogsz és nem versenyezni. Itt lehet 3 fajta versenypálya elemet is lerakni, így ez is megjelent  játékban. A Bay 1 város az öböl mellett  valami mesterséges szigetre épülve. A 3. és tán lj. az Island ami 1 Hawaii szerű sziget. Ezt nagyon sok arcade elemmel lehet tuningolni. Sok fantázia környezetre alakítható. Az itteni vérbeli sportkocsi és a Bay 1 terűje belsejét érdemes megnézni. A szerkesztőből vagy a verseny közben NUM 7-tel előhívható szabad kamera segítségével, mely írányítása kicsit nehézkes de ez 1 bónusz. Most már a kocsikat is kedvünkre festhetjük!

A TM:S-ben a helyi hálózat és az 1 gépen lévő időfutam elvét is újraírták az Originalhoz képest. De online még nem volt. A játékmenet sokkal pergőbb, mint az elődben. Az vicces, hogy amikor vízbe értél akkor a kocsi elkezd "kacsázni". Ezt a FO 2 egyik módjában félig meddig koppintották. Aztán a vízbe még tudsz menni ki a díszletig, ami a szigeten szigetek, a parton 1 másik erdős part és az öbölben 1 város. EZ A JÁTÉK (TM:S) FRANCIA-MAGYAR!!! Az egyik panel teljesen a gazdagréti lakótelep házaira emlékeztet. Van 1 ilyesmi lerekható panel a szerkeztőben aminek tetején ugrató van. Ezzel az elvell 1 házról-házra pályát is lehet csinálni! (csináltam is) A szavatosság kevésbé nagy, hisz a pályákat oda adták szinte egyből. Ezzel a kihívás is csökkent.

Mindenre kiterjedő értékelést nem tudok adni, hisz nem játszottam vele, de az infókat tudom. Ha megvan akkor folytatom a 2004 év végével.

A TM:S értékelése:

93%
+: nincs TMC
-: viszont kihívás se

TM:S és ami mögötte van

 A 2004-es év még 3 TM-et hozott. A TM:O - Level Up gyakorlatilag az originalhoz adta hozzá azt ami a TM:S-ben volt. A kihívás és a TMC viszont maradt. (napszak, több elem) Ez a 3 2004-es kieg. nem volt valami sikeres. A 2. az aug-ban megjelent sokat kapányolt TM:S eXtreme. Itt több extrém elemet kaptunk a szekesztőbe. Minden más megmaradt. Az 1 éves évfordulóra 2004 dec. 17-én jött a TM:O LU - Power Up. (a cikk elején ez a +1 hisz itt már a kiegészítőnek van kiegészítője) Ugyanazt nyújtotta, mint a TM:SeX. Alagutak és minden más egyéb elem aminek megfelelője a TM:SeX-ben volt. 2005 őszig nem volt játék. Jött az ingyenesen letölthető TM:Nations Electronic Sports World Cup. Nagyon sikeres lett. Ez lesz a cikk következő fejezetében. A 3. törzs rész még csak kezdetleges online lehetőségeket nyújtott. Legalábbis a legfrissebb TM:United Forever-höz képest!

1 bajnokság, 175 ország, több millió jétékos: ez a TM:N ESWC!

A LEGFONTOSABB: Itt lehet letölteni ha valakit érdekel:
http://www.gamershell.com/download_12354.shtml

TM: N (ESWC) - TrackMania: Nations (Electronic Sports World Cup)

Ez + az x azzal - amaz =:
TM + online vb + 1 új környezet = TM:N

2008. 07. 29. 14:09: Ebben a percben összesítve: kb. 15 millió felhasználó, ebből Magyar kb. 0,6 millió, Most online: kb. 2,8 millió felhasználó, ebből kb. 42 000 Magyar felhasználó. Ma van összesen 18,8 millió lejegyzett szever, amiből most 760 000 működik!

Figyelitek az adatokat? Még ma is ennyien játszanak pedig nem ez a legjobb és legújabb TM! No és akkor a cikk törzs része:

 A TM akkoriban a CrashDay címével küzdött. Az a FO törést adta hozzá a TM pályákhoz és a régi NFS hangulathoz. Kevésbé lett sikres. A megjelenés utáni 2. héten már buget volt pedig teljes árú játék volt. A Nadeo itt dobta be a nagy ötletét! Ingyenes, online játszható játék formájában.

Ezzel a jó húzzással inditotta el a Nadeo a TM-et a világhír felé. Ez a hír még ma is terjed. A TM:N ugyan nem annyira jó, mint elődei mégis az online-ingyen páros felhuzza sikeresség terén. Most csak 1 környezet van ez a Stadium tehát Stadion. 1 formula autóval versenyzel. Minden pálya szabad, szerkeztő szabad. Nincs kihívása itt az online a cél. A szekeztőböl már introt csinálhatunk a pályának. A pálya sima verseny gumi fallal és a díszlet 1 Stadion. Nem durva, oda illő tecnot ad most a DOo. Grafika az O-hoz hasonló, viszont kicsit jobb. Nem kell tehát erőmű. A hangok átlagosak. A helyihálozati rész rossz lett, cserébe ott az online. Regisztrálnunk kell a játékon belül. Országot kell választani. Minden ország ami benne van (folyamatosan frissül patch-el) kap 1 kocsi festést. A Magyar nem annyira jó, szerencsére csak online kötelező használni. Az online pontgyűjtős rész úgy van megoldva, hogy a szervereken nyerés (himnuszok is szólnak!) is pont. Az Országos Bajnokság lj. 8 helyezetje indulhat hazánk szineiben az Electoronic Spotrs World Cup-on. Az ottani pontok számítanak. A Magyar top legalább olyan sikeres, mint a CS válogatottunk (abban mondjuk mindenki jó (mondom én aki még nem is játszott vele)). Minden esetre olyan szintet képviselni 1 autós játékban világ szinten nem könnyű! Ezért is mozgunk a 2-17 helyeken stabílan. Amikor én játszottam vele akkor még voltunk 37. helyen is. A világranglista TOP 10-ben 4 Francia, 3 Belga és 2 Németen kívül Van 1 Magyar is a 6. helyen!!!

Pontokat a kreatívtásunk is ad országunknak. Voltaképp, hogy minden országnak legyen pontja ki van találva, hogy már a regisztrációval ad pontot. Ez csatlakozásonként is van, de ami a legfontosabb az az, hogy a pályaszerkeztéssel is. Szinte tudtukon kívül adunk pontokat országunknak, azzal ha szerkeztünk 1 pályát és végigmenve érvényesítjük azt. Minden elemnek van 1 pontja, ezt a jobb alsó sarokban figyelhetjük. (az a szám ami ha leteszünk valamit mindig változik) Ezt a TM adatbázisa elmeni és pár órán belül hozzárakja az ország pontjaihoz. Az írányítás megmaradt a szokásos. Viszon a játék maga elhanyagolt. Minden olyan kicsit szétszort. Minden pálya az elején, 1 játék mód. Ha nem online játszunk 1 70% feletti játékkal találkoznánk. Az onlne ettöl megmentette. Minden az onlire tettek. Még szervereket is csinálhatunk. Amikre aztán saját pályáinkat is felpakolhatjuk. Minden pályát amin mentünk a szerző nevével ellátot könyvtárba elmenti a játék pályái közé, amin offline is mehetünk. Ha sokat játszunk online egyszer csak azon vesszük észremagunkat, hogy a vinyonk tele lett... Bár offline lehet menni mindegyiken de szerkezteni (ha akarnánk) nem biztos, hogy beenged. Azért nem, mert itt már jelszóval levédhetjük pályáinkat.

Hangulatban hozta a maga szokásos hangulutát. Ezt a környezetet már tényleg az arcade csúcsáig lehet tunungolni. A játékmenet meg még a búgócsigánál is gyorsabb! A szavatossága az online miatt akár több év is lehet! A hangok is nagyon el lettek találva. Nem olyan stadion ez ahol több ezren kiabálnak. A napszak viszont sajna eltünt, de talán jobb is a gépigény szempontjából. A kihívás itt főképp az, ha túl éled mások pályáit. Összeségében hozza a TM színvonalat! A több játék mód segített volna még rajta... A zenék illenek hozzá és a Stunts hihetetlen jó menü zenéjét itt már 2 DOo alkotás meghaladja.

A TM:N értékelése:

 Grafika (akkori szemmel):
                                               86%
                                               +: lévén ingyenes nem kell hozzá erőmű
                                                -: ami akkori szemmel már elavult volt
 Hangok: 
               82%
               +: nagyon átlagosak
                -: nagyon átlagosak
 Zenék:
             90%
             +: ütemesek és hozzá paszolnak
              -: 1 idő után unalmassá válik
 Irányítás:
                 97%
                  +: a szokott TM írányítás
                   -: kihagyták belőle a chekpointhoz visszarakó teknikát
 Hangulat:
                  96%
                  +: nagyon el lettek találva az arcade részek
                   -: sajna a napszakok kimaradtak...
 Játékmenet:
                       91%
                       +: pergős, mint a tornádó
                        -: néha dühítően nehéz részek a pályákon
 Kihívás:
               69%
               +: Van olyan???
                -: minden pálya egyből elérhető, a végén szinte lehetetlen részek vannak
 Szavatosság:
                         99%
                         +: Az online megmentette a...
                          -: szar kihívást...
Összeségében:
                             88%
                             +: ONLINE MÓD és INGYENESSÉG MINDENKINEK!!!
                              -: A kihívás...

A TM most a háttér

A Nadeo másik játékának a Virtual Ship Simulator-nak a rossz értékelésén próbáltak javítani. Emiatt a 2005- ös év nem hozott TM-et. 2005 tavaszától 2006 dec.-ig nem volt TM! A köztes időszakon nyert 1-2 játék, köztük a FO 2 is. 2005 őszán volt a Nations 1. patch update-je. A 2. 2006 nyarán, de akkor már fejlesztették az új részt: ez a TM: United!

Original passzol Level UP-nak. Viszi a labdát, amit tovább ad Power UP-nak. Rá lő mellé! Sunrise kirúgja Nation-nek. Passzol eXtreme-nek, GÓÓÓL!!! A TM b csapata nyert!

TM:U - TrackMania: United
Ez + az x azzal - amaz =:
TM:O + TM:S + TM:LU + TM:PU + TM:eX x TM:N = TM:U

A kicsit hosszú matek arra utal, hogy a játék mit is tud. Ez a TM a legteljesebb, itt ugyanis az eddigi összes TM képviseli magát kisebb-nagyobb bővítéssel vagy levonással. Itt van mind a 7 környezet. A stadion viszont sokat bővült. Annyit, hogy a hivatalos neve Stadium United. A Stadium Nationshoz képest ez annyiban változott, hogy megjelent a föld. Én még nem láttam forma autót földön versenyezni, mindegy... Van ám itt medence is. Azt a vízmodelt használja amit a sunriseben bevezettek. Ez a víz megjelent a Rallyban is, (a TM:O-ban az volt a hiba, hogy fekete lyukba estünk) de az messze nem tökéletes. Legalábbis 300-al haladó Clio-t én még nem láttam víz alatt... A stadionos medence tulajdonképpen csak arra jó, hogy lepattanjunk róla, meg dísznek. Mindegyik környezet változott egy kicsit. Megvan a puzzle, a stuns és a platform, így ha a 265 (!) pálya a versenyben nem lenne elég van még kihívás. A TM:O LU PU-ban bemutatkozó survivor mod viszont kimaradt. Itt van az amit mondtam korábban: megvan a kihívás és a szabad szerkeztő. 5 nehézségi fokon mindegyik környezet 5 pályát rejt a régi nevekkel (Rally A-1 ilyenek). A másik 3 szekcióban változó.

Visszatértek a TMC-ek. Itt az onlineban. Az online nagyon sokat fejlődött: lehet a TMC-ekkel kereskedni. Eladom a pályámat pl 100 TMC áron. Megmarad a vinyón, de árusítani már nem tudod. Ugyan így a festéseket. A beépített böngésző segítségével pedig pályákat és autókat tölthetünk le, amit alapból berak (a databa rakja (vigyázzunk a C meghajtóra (helyhiány léphet fel!))). A már emlegetett pálya megosztós portál melett a kocsi megosztós tesóját adja. A menüben már meg is mutattja az utolsó letöltést. Ezt modjuk lehet állítani. (legtöbbet letöltött meg ezekhez hasonló dolgokra). Ugyan így a pályákkal. A menüben nagyon szép 30mp hosszú videót látunk. A végén a fotó pedig hangulatos. 8 ilyen vidi van (7 környezet + 1 kombinált ahol földes helyen (stadion) megy mind a 7 autó és a fotó a logó). Az autó megosztós portál:
http://www.trackmania-carpark.com/

A TMC redszer teljesen más. Itt nem az offline teljesítményünkön múlik a számuk, hanem online. Alapból jár napi 50, amennyiben aznap belépünk a játékba, de ha van régi TM-nk, akkor azoknak a player key-ét beregisztrálhatjuk, azokért egyenként napi +15 jár. És ha jól értelmeztem, akkor nem csak 2 darabot regisztrálhatunk be, hanem bármennyit. Talán ez akart kárpótlás lenni azért, hogy a TMU azoknak is ugyanannyiba kerül, akiknek megvan a 2 régebbi TM, mint akiknek nincs meg egyik se. Szóval ezek a copperek mostmár sok dologra használhatóak. Van egy olyan mód, hogy hivatalos idő, aminek a lényege, hogy menni kell egyet a pályán, és a ment idő felkerül egy toplistára (az országos toplista a pálya indítása előtt a jobb oldalon látható). Ha az idő eléri a bronz időt, akkor kapunk 5 coppert. Ha az ezüstöt is, akkor az 5 mellé még 10-et. Ha az aranyt is, akkor 5+10+15-öt. Egy pályán elsőre mindig ingyen van a hivatalos idő. Minden további próbálkozás 10 copperbe kerül. Szóval ez az egyik alapvetőbb lényege a coppereknek, de még sok lehetősége van. Lehet küldeni más játékosnak coppert üzenetben, vannak olyan szerverek, ahol lehet nyerni coppert, ha adakozunk egy kicsit a szervernek, van ahol a győzelemért jár valamennyi. A ManiaLink (a beépített böngészőröl) meg már volt szó. Igaz annak van még 1 érdekessége. Ahol van xml file azt tudja "olvasni". A TrackMania Hungary ManiaLink oldalának megtekintéséhez nem feltétlenül kell beírni, hogy http://trackmania.hu/manialink/index.xml, hanem elég, hogy tmhu, vagy tmhungary. És itt jönnek a copperek: a hozzárendeléskor beállíthatjuk, hogy a megtekintőtől levonjon valamennyit (max 500-at), és azt átutalja más játékosoknak, akármennyi kedvezményezett lehet, de a Nadeo minimum 10%-ot kell, hogy kapjon. Ennek tulajdonképpen semmi haszna a Nadeo részére, csak azért van, hogy legyen egy kis vesztesége az átutalásnak, hogy trükközésekkel senki ne gazdagodjon meg. Természetesen a TMU minden átutalás előtt rákérdez, hogy biztos akarsz –e fizetni, szóval nem kell attól félni, hogy egy ManiaLink oldal csak úgy lerántja az összes coppert, amink van. A ManiCode (a beépített letöltő) is ugyan ezt használja (az árusításnál) de a letöltések ingyenesek. Asszem lépjünk tovább.

Van még a ManiaZones. Ez tulajdonképpen egy statisztikai rendszer, ami félig-meddig a játékba van integrálva. Létrehozhatunk csoportokat, meg beléphetünk csoportokba, és akkor láthatjuk a csoport tagjainak pont szerinti rangsorát is, ez tulajdonképpen csapatoknak, klánoknak jó.

A fizikáról annyit, hogy 1-2 helyen változott, de nem sokat. Pontosan nem tudom, hogy mi mennyire, mert ezt csak érezni lehet. De a sivatagban lévő autó érezhetően stabilabb lett, nem billeg annyira. Van egy teljesen új pályaelem minden környezetben: a lefullasztó. A lényege, hogyha rámegyünk, akkor lefullad a motor, és csak a lendület visz tovább. Ha beérünk egy checkpointba, akkor újraindul a motor. Ezt a lefullasztó elemet arról lehet felismerni, hogy piros, és ilyen össze-vissza nyilak vannak rajta. A Rally környezetben megjelentek a turbók. Az eddigi 100%-os sárgán és 1000%-os pirosan (azok a pirosak a Sunrise környezetben vannak) megjelent a 3. Ez 1 változó turbó ami 100%, 150% és 200%-on változik. Van 1 pályám amin az egyik ugratóban csak úgy érhetünk el sikert, hogy 150 és 200%-os turbót kapunk. Itt a mázli nagyon beleszól. A kihívást nehezíti, de ugyanakkor az ilyenek idegesítő részek is. Van 1 hiv. mód ahol a lila 500%-os turbó is szerepel. Ezt én még nem próbáltam ki. A grafika kicsit szebb lett, főleg a napnyugta, és éjszaka napszakban. A törés viszont eltünt (már a Nationsban se volt de az ingyeneség miatt érthető). Annyi megmaradt, hogy a kerekek porosodnak és a kocsi karcolódik. Az írányítás a szokásos. Most már mindenhol megvan az előző Checkpointhoz álító dolog.

A hangok a szokott jó formát hozzák. A DOo zenéi itt is nagyon jól sikerültek. A kihívás és a szavatosság most már tényleg az egekbe megy. Van kihívása, nem is kicsi ami már alapban megdobja a szavatosságot, ha online nem akarsz játszani. Na de kérem, ott az online! Annyi itt a lehetőség, hogy az valami fantasztikus (és ezt tovább vitte a Nadeo a UForeverben! (késöbb arrol is szó esik)). A ML, MC és a MZ redszere őgy meg van oldva, hogy az valami elképeztő! A hangulatot is fokozhatjuk! Már alapból nagyon jó a hangulat a pergő játékmenettel ám itt még nincs vége! Sajnos kis hazánk számítógépes boltjainak polcain nem volt a játék tán legeredetibb, futurisztikusabb és parádésabb eleme. Ez lenne a jövő? A játék támogat 3-D SZEMÜVEGET!!! Ezt nem lehetett beszerezni Magyarországon. A 6990FT-hoz nem járt 3-D szemüveg. Külföldön azonban igen (nem mindenhol mondjuk)! Mivel nem tudtam beszerezni 3-D szemüveget (sajna...) nem tudtam ezt a részt letesztelni. Az IMAX moziban vissza kell adni... Mindenesetre ez a játéktörténelem nagy diadala. Megjött az áttörés! Ami eddig mozikban az a világon először a TM:U-nak köszönhetően már játékokban is!

Ezt elég részletesen lehet állítani. A fénytől kezdve az erőségig. % kell megadni de előnézet nincs. P3-on is elfut de ne próbálkozzunk. A P4-eleján mág lassú, kb. 50mp-et kell várni míg átteszi. Szerintem megéri, bárn nem próbáltam jobb gépen és szemüveggel. A játék egyedüli hibálya az valahol a már kicsit uncsi hangokban vagy a sérülás elvesztésében keresendő. A 2 említett ok miatt nem lesz 100%-os a játék. Most értékeljünk és utánna 1 kis töri.

A TM:U értékelése:
 Grafika (akkori szemmel): 
                                               90%
                                               +: Javult az elődökhöz képest...
                                                -: ... de lehetett volna jobb.
 Hangok:
               92%
               +: az újak nagyon jók
                -: a régiek unalmasak de tökéletesek
 Zenék:
             99%
             +: tán a DOo most hozta a legjobb formájukat (eddig is jók voltak)
              -: az 1 könyezet, 1 zene (a helytakarékosság miatt)
 Írányítás:
                 96%
                 +: Nagyon jók az újítások...
                  -: ...csak mire megszokjuk és átál az újunk...
 Hangulat:
                 100% (!!!)
                  +: az új grafikai motor nagyot dob rajta!!!
                  -:
a 100% jegyében ilyen nincs...
 Játékmenet:
                       97%
                       +: Gyors arcade, kell ennél több?
                        -: néha csúnyán beszaggat
 Kihívás:
               95%
               +: a helyes középút, amiről beszéltem
                -: néhol lehet jobb vagy könnyebb
 Szavatosság:
                         98%
                         +: Lehet ez nagyobb is...
                         -: ...ha nem szoksz rá a kiegészítőre.
Összeségében:
                             96%
                             +: Az eddigi legteljesebb és legjobb TM...
                              -: ...ami lehetett volna kicsit jobb, de majd a kiegészítő...

A TM:U-tól a forever családig.

2006 telén jött az  TM:U-hoz az 1. javítás és 1 bejelentés: A TM:DS. Ez 1 Nintendó DS-re (emlékszel még? Bandi, hol vagyok? Hát hol lennél a ninteddoban!) kijött játék, 3 környezettel: Rally, Sivatag és Stadion. Ezeknél debütáltak új elemek és itt lehetett sejteni a következő TM részt. Az amúgy nagyon jó multiplayerrel ellátott játék nem hozott sikert és az 1. kieggel (több pálya) már tényleg jó volt.

TM: 4ever!!!!!

TM: Nemzetek MINDÖRÖKKÉ!!!

2007 karácsonyán 1 év halgatás után megjött a bejelentés a forever családról. A Nations Forever szintén ingyenes. Innen tölthető le: http://trackmania.com/index.php?lang=hu&rub=tmnf
Ez anyyit tud, hogy a United stadiont rakja bele minden més nélkül. Új kocsik (festésekben) és pályák. 5 szinten, most épp szín nevek szerint lehet szintenként 15 pályát választani. Semmi más nincs benne csak a verseny de az több féle csoportosítás lehet. 7-8 fajtát vetten észre kb.. A 15 pályán legalább 5 fajta megtalálható szintenként. Az írányítás megmaradt. A DOo most az eredeti Nations zenéket  "remixálta" amik jók lettek. Az online a Unitedből lett áthozva. A hangok és minden egyéb megmaradt a régiben. Független az alapjátéktól.

TM: Egyesület MINDÖRÖKKÉ!!!

1 nappal a TM:NF megjelenése elött, szintén 2008-as snooker vb elött pár nappal megjelen a United Forever is. Az eddigi legteljesebb TM. Minden ugyanaz mint az eddigiekben de még is szórakoztató. A DOo itt is nagyot alakított. A Stadionos remixeken kívül minden új. A 3-D támogatás, akárcsak a NF-ben itt is megmaradt. Az UF csak a pályákon változtatott. Új elemek és a komplett NF (igen, pályákkal, szerverekkel együtt az egész benne van)1 nappal a TM:NF megjelenése elött, szintén 2008-as snooker vb elött pár nappal megjelen a United Forever is. Minden ugyanaz. A DOo a Stadionos remixeken kívül mindegyikhez újat csinált. A 3D. A legjomm őjítások közé tartozik (NF-ban is), hogy ahova a zenéket pakolták még pluszban elfogad, .ogg file-ban. Vicces amikor a szigeten 1 igen durva arcade pályán szól Phil Collins nyugis száma az "In the air tonight". Ami viszon a leg-leg. Fentebb a történelemben említettem azt, hogy az UF minden pályát befogad. Ezt úgy csinálja, hogy az U telepítésénél (simára kell fel tenni) felrak 1 TM kiterjesztést de nem tudja használni. Na már most. A TM pálya megosztón (amit a játékból is böngészhetsz) az összes(!) eredeti pálya fenn van. Letöltesz a jétékból 1 pályát és azt automatikusan berakja. Ezt már írtam, de most jön az érdekes. Ha böngészőböl töltesz le pályát mondjuk az E meghajtóra és a TM:UF meg a G meghajtón van semmi gond. A C dokumentumjaihoz se kell nyúlnunk! A UF telepítésekor (az alap U mappájába érdemes) a TM kiterjesztés (Gbx) teljesen feltelepül. (az eredeti játék kódja kell neki) Ha elindítod az E meghajtórol a .Gbx kiterjesztésű pályát elindul a játék (pedig nem raktad bele!) és azon belül a pálya. A végén 3 lehetőség van: 1: Javítasz, 2: kilépsz a játékba (itt a teljesbe, abbol az ici-pici file-ból!) vagy 3: vissza a (jövőbe?) Windowsba. Így nem kell a C meghajtót terhelni a pályákkal. Amit elinditottál megjegyzi és ha nem mozdítod el, akkor a játékból bármikor elindíthatod. Másról (hisz minden megmaradt szinte) nem kell beszélni. És ezzel a TM sorozat elért 1 jubileumot: ez volt a 10. TM!

4,5 év, 10 játék
Nem rossz az arány, sőt...

Nos hát ennyi lenne. A TM most egyedül van sikkereség terén az Arcade piacon. A TM hova tud még terjedni? Mit is hozhat még a jövő?

A jövő zenéje (valoszínüleg DOo)

A Nadeo és a nagyközönség tehát hálás lehet az EA 2003-as húzásának. Kaptunk 1 jó arcade játékot a régi sikereken felbuzdulva. Az utolsó 2 címe (forever = mindörökké) pedig megmondja, hogy meddig kérjük. Az újról még nem érkezett bejelentés de ha lesz frísitem a cikket. Nagyon örölnék már az átló elemnek ami 4 elemből kirakaható ugyan a Coast versenypályán de az még se ugynaz. Mindenesetre az NFS: Pro Street törésmodelje után vajon vissza fog-e jönni az NFS az arcade piacra?

A TM sorozat együttes értékelése:

A TM sorozat együttes értékelése:

Nos hol is kezdjük... A Grafika (mint minden játéknál) folyamatos fejlődésen megy keresztül. Mivel a Grafikát nem lehet együtesen értékelni, így meghagyom azt amit a TM:U-nál adtam. A kissem bug-ok (hibák) elvetésével 1 kiváló grafika! A hangok és a zenék az egész sorozatra jellemzően nagyon jók. Jah, és DOo (TM) forever! Ahangok bűr unalmasak egy idő után nem szólhatunk 1 árva szót se, hisz azok passzolnak oda. Írányítani pedig a nagymama is tudná! Hangulat... leginkább a "Stunts 3D"-nek lehet nevezni. Apropó 3-D! Hát ugye hazánkban nem is, de más nagyobb országokban ott a 3-D szemüveg a csomaghoz (ugye a TM:U résznél). Bár nem volt alkalmam kipróbálni, de biztos jó! A játékmenet meg mint már mondtam, lekörözi a bugócsigát és versenyez Michael Schmaherrel... Milyen lehet ez 3-D-ben? A kihívásban ugyan a sorozat alatt voltak gondok mégis ha nem a karrierben és a pályákon, akkor a neten biztos volt/van kihívás. A pályaszerkeztő meg ugyan nem eredeti ötlet, de mégis nagyot dob aszavatosságon (láss engem)! És hát összeségében? Hát nem tudom...

TM:O + TM:S + TM:N + TM:U +TM:LU + TM:PU + TM:seX + TM:N online frissítések + TM:NF + TM:UF + TM:NDS  = TM Sorozat. Összeségében:
+: Egy legenda ujjáélesztése!
-: Itt ott lehet jobb is de az egyedi stílus miatt ezt nagyon sokszor eszünkbe se jut.

               92%

Végszó: Ez a játék sokban hasonlít a GTA sorozatra, persze átvitt értelemben. A GTA olyan, mint 1 Tarantino film: vagy megszereted, vagy megutálod és akkor nem is akarsz hallani róla, közép út nincs. Ez szinte mindegyik leteszteésre kerülő játékomnál így van. A listából nem hiányzik a TM sem, ilyen tekintetből. Mindenesetre ha tudod akkor próbáld ki, hisz nagyon jó játék. Szórakoztat hosszan, főleg ezért ajánlom! A TM sorozat FÉLELMETESEN JÓ JÁTÉK(OK)! Itt mára végeztem...

Az essettlegges hejesírási hibákét elnézzést kérek (hopp ez hejes).

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Eredmények
 
Chat - Az adminoknak
Ide csak az adminok írnak! Kérünk mindenkit, hogy a többi írási lehetőséget válassza!
 
Chat
A chat újra szabad! Az adminok viszont csak a másikba írnak!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Partnereink
 
Linkek
 
Óra
 
Oldal stílusok

2008-ban: feb-jún: playerZ 2, jún-szept: playerZ, szept-feb: Sims
2009-ben: jan-feb: Sims, márc: (a retro miatt) playerZ 2, és 1, ápr- : MAX
Ezeken kívül a Stilus Szavazás-oknak a választási lehetőségek voltak, azokon a heteken. 
Stilus Szavazás: 4 havonta, Retro: 4 havonta.

 
Naptár
2025. Október
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Oldalméret

Az oldal 1000 pixeles. Az oldal 1024*768 -as felbontáson ideális.

 
Látogatás
Indulás: 2006-12-14
 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 

Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!