A 1(991)6 körös verseny...
2009.03.26. 16:59

Ausztrália, Adelaide, 1991: Az F1 történetének legrövidebb versenye, amely 16 kör után kapott piros zászlót, és 14 beszámított körből állt. Ha érdekel, és le szeretnéd tölteni magyarul, akkor olvass tovább...
Ayrton Senna már világbajnokként érkezett az évad zárására. A rivális Alain Prost pedig nem indult el a "jelentéktelen" futamon. Helyette Morbidelli indulhatott a Ferrari ülésében.
Az időmérőn a McLaren-Hondák kibérelték az 1. sort, ráadásul Senna körrekorddal! Berger a 2. Ahogy a Mc-Larenek az elsőt, úgy a Williams-Renaultok a 2. sort bérelték ki, Mansell-Patrese felállásban. A következő sort a Benettonok (Piquet-M. Schumaher állásban), az azutánit pedig a 2 Ferrari (Alesi-Morbidelli) sajátította ki. Schumaher mellett a másik nagy újoncnak ez volt az utolsó versenye a gyengécske Lotus-Juddal. Mika Häkkinent ugyanis leszerződtedte a McLaren, mint teszt pilótát. Az időmérő szokott körülmények között zajlott. De a "verseny" beírta magát a sporttörténelembe...
A Pirelli gumik, és a háromszoros világbajnok, Nelson Piquet utolsó versenyén (bizonyos Saturo Nakajima is itt fejezte be pályafutását) ugyanis nem kifejezés azt mondani, hogy eleredt az eső. A rajtot 5 perccel tolták, de csak nem akart elállni az eső, és esőversenynek lett tiulálva. Ettől függetlenül állórajtot vett a 26 "küldetésben" résztvett pilóta. A küldetés: túlélni az F1 történetének tán legnagyobb esőjét! Nem volt egyszerű, és már sosem tudjuk meg, hogy is alakult volna...
A rajt sima, kissebb csuszkálások (Schumi kezdésével), és szemet gyönyörködtető Senna-Mansell csata jellemezte az 1. 4 kört. A gondok az 5. körben kezdődtek. Modena Tyrellje, és Larini Lambo(rghini)ja egymásnak ütközött a pálya legyorsabb szakaszában, ami a pálya legjobb előzési helye is volt. A 2 autótol volt még hely (ráadásul a Tyrell továbbtudott menni, csak a depóba), de a 10. körtől kezdve csatlakozott (defektttel) Pierluigi Martini is "csatlakozott". Közben már nyolcan is mejárták a boxot. Ekkor csatlakozott ugyanoda Nakajima (a másik Tyrell). 3 roncs lefogta annyira a pályát, hogy Mansell nem tudta megelőzni Sennát. Boutsen, Alesi, Schumaher, Martini, Wendlinger és Häkkinen. Ők hatan csatlakoztak a 3 roncshoz. Comasnak sikerült beléjük hajtani, de végül a depóig kibirta. Megadta magát Blundell autója.
9 roncs a pálya leggyorsabb helyén. 2 a boxban, az 11. (Igaz hivatalosan 6 kieső volt, mert a többit még beszámították.) A 15. körben a tömeges baleset miatt leintették a versenyt, ám ez mégcsak fokozódott. Mansell nagysebességgel a falba csapódott. Mentők vitték el... Ez volt az intő ok! Senna integett, hogy azonnal állítsák le, és Patresevel együtt mentek a versenybírákhoz, hogy ne folytassák, mert a fél mezőny nem indult volna el. 1 óra vitatkozás után megszületett a döntés: a verseny végleg leáll, 14 kör beszámításával.
Ígyhát Senna, Mansell, Berger, Piquet, Patrese, és Morbidelli lettek a pontszerzők. A dobogón nem volt ott Mansell. Sérüléséből 12 nap alatt gyógyult ki. A sporttörténelem 1991.11.03.-án történt.
Az Adelaide városában rendezett híres futamokból még az 1985-öset (az I. Ausztrál Nagydíj) 1986-osat (vb döntő), 1989-eset (esős), 1990-eset (izgalmas csata az élért), 1994-eset (Schumi-Hill ütközés), és 1995-öset (Frentzen bemutatása, Lamy pörgése, Häkkinen esése) publikáljuk!
MAGYARUL TÖLTSD LE:
http://rapidshare.com/files/123754959/1991_Ausztr_l_GP.part1.rar
http://rapidshare.com/files/123758649/1991_Ausztr_l_GP.part2.rar
http://rapidshare.com/files/123762728/1991_Ausztr_l_GP.part3.rar
http://rapidshare.com/files/123770765/1991_Ausztr_l_GP.part4.rar
http://rapidshare.com/files/123774728/1991_Ausztr_l_GP.part5.rar
http://rapidshare.com/files/123779054/1991_Ausztr_l_GP.part6.rar
http://rapidshare.com/files/123782743/1991_Ausztr_l_GP.part7.rar
http://rapidshare.com/files/123784266/1991_Ausztr_l_GP.part8.rar
MoDa, köszönjük a feltöltést!
|